Sunday, October 23, 2011

ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေသာ အကၡရာ အကြဲအစမ်ား




ေသာ့ခတ္၍ ျပီးေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ထဲတြင္ ျပီးေျမာက္ျပည့္စံုမွုအတြက္ ေက်နပ္မိေသာ ခံစား
မွုေလး ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထို ့ေနာက္၀မ္းနည္းသလိုလိုလည္း ခံစားရသည္။ မည္သို ့ပင္ျဖစ္ေစ ေသတၱာငယ္ေလးသည္
အညွိအေၾကးကင္းစင္၍ တည္ျငိမ္စြာ တည္ရွိေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္လွမ္းလာေသာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္စိန္ပန္းျပာတို ့ ေ၀ဆာစြာ ပြင့္ေ၀လ်က္ရွိ
သည္။ ဤျမိဳ ့ေလးသည္စိန္ပန္းျပာေတြ ေပါက္ေသာ ျမိဳ ့ျဖစ္သည္။ စိန္ပန္းျပာဟုသာ ေခၚတာ တကယ္တမ္းက်ေတာ့
ပန္းပြင့္မ်ားမွာ အျပာစစ္စစ္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ခရမ္းေရာင္ဘက္သန္းေနသည္။ ဤအရာသည္ကၽြန္ေတာ္၏ ခံစားမွု
သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။
“စားပြဲတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ကိုယ္တုိင္လုပ္တတ္သူနဲ ့
စားပြဲတစ္လံုးျဖစ္လာေအာင္သူမ်ားကိုညႊန္ၾကားနုိင္စြမ္းရွိသူ
ဘယ္သူက ပိုေတာ္သလဲ..။ ရွင္ေကာ ဘယ္လိုလူ ျဖစ္ခ်င္သလဲ”
အခ်ိဳ ့ေသာ ဒႆန စကားစုမ်ားကိုမူရင္း ဒႆန ပညာရွင္ထံမွၾကားဖူးၾကသူမွာ အေရအတြက္အလြန္
နည္းပါးပါသည္။ စာအုပ္မ်ား ၊ တဆင့္စကားမ်ား ျဖင့္ၾကားဖူးၾကသူေတြသာ မ်ားပါလိမ့္မည္။ ေတြးစရာပါေသာ စကားလံုး
မ်ားကိုေတာ့လူတုိင္းေျပာတတ္ၾကသည္။ သို ့ေသာ ္မူပိုင္လား မိတၱဴလား ဆိုတာကေတာ့မည္သူမွ် ေသခ်ာ ေရရာစြာ
မသိ။ အထက္ပါ စကားစုကို ေျပာခဲ့သူမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ပတ္သက္ေနေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူမ
သည္ဒႆနျပညာရွင္မဟုတ္ပါ။ အေတြးအေခၚပညာရွင္လည္း မဟုတ္ပါ။ မိန္းမ မဆန္လြန္းေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္
ျဖစ္ပါသည္။ သို ့ေသာ သူမသည္လူသားဆန္လြန္းေသာ လူသားမိန္းမတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္သည္။အထက္ပါ အခ်က္
ႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ သူမ်ားကိုကၽြန္ေတာ္မုန္းတီးပါသည္။ ဘယ္လိုေၾကာင့္လဲေတာ့ကၽြႏ္ေတာ္မေျပာတတ္ပါ။ သို
့ေသာ္သူမကိုေတာ ့မုန္းတီး၍ မရသည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္မုန္းတီးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
“ လူေတြက အမွန္တရား.. အမွန္တရားနဲ ့သာ တဆာဆာ ေအာ္ေနၾကတာ။
တကယ္ေတာ့အမွန္တရားက သူတို ့အနားမွာ အျမဲ ရွိေနခဲ့တာ။
အခ်ိဳ ့က မျမင္ၾကဘူး။ အခ်ို ့က ျမင္လ်က္နဲ ့မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၾကတယ္။”
အရုပ္ကေလးတြင္တြယ္ေႏွာင္ထားေသာ ဖဲၾကိဳးျပားေလးေပၚတြင္သူမ၏ အမည္ပါရွိသည္။ ထိုအရုပ္
ကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ( ၂၃ ) ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန ့အတြက္သူမေပးေသာ လက္ေဆာင္ျဖစ္သည္။
“ ငါ ကေလးမဟုတ္ေတာ့ဘူးေနာ္”
လို ့ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့သူမက ကၽြန္ေတာ ္အႏွစ္သက္ဆံဳး အျပံဳး တစ္ခုကို ျပံဳးျပသည္။
“ ဘာလို ့လဲ ..။ ရွင့္ကို အရုပ္လက္ေဆာင္ေပးလို ့လား”
ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္သည္။
“အရုပ္ေတြဟာ ကေလးေတြ နဲ ့ပဲ သက္ဆုိင္တယ္လို ့ရွင့္ကိုဘယ္သူက ေျပာသလဲ”
ကၽြန္ေတာ္ဘာမွျပန္မေျပာတတ္ေတာ့ပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့အရုပ္ေတြဟာ ကေလးေတြ အတြက္
ပဲ ထုတ္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို ေန ့က သူမ၏ အလုပ္ကိစၥတစ္ခုအတြက္ႏွင့္ ျမိဳ ့ထဲကိုလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိစၥ ျပီး
ေတာ့ ျမန္မာထမင္းဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေန ့လည္စာစားၾကသည္။
“ဘာလိုလိုနဲ ့ ေဆာင္းေတာင္ ေရာက္လာျပီေနာ္”
ထမင္းစားရင္း ႏွင့္အဆက္အစပ္မရွိသူမကေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းပဲ ညိတ္ျပလိုက္သည္။
“တစ္ေန ့ကေတာင္သႏၱာနဲ ့ေတြ့လိုက္ေသးတယ္”
“ဟုတ္လား …။ ဘယ္မွာ ေတြ ့တာလဲ”
သႏၱာဆိုတာ သူမႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည။္ကြဲကြာသြားတာ အေတာ္
ၾကာခဲ့ျပီ။
“သူေတာင္ကေလးႏွစ္ေယာက္ရေနျပီ..တဲ့”
“ေဟ ဟုတ္လား။ သူမ်ားေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခရီးေရာက္ေနၾကျပီေနာ္..။
နင္ေကာ ဘယ္လိုလဲ”
သူမက မ်က္ေစာင္းလွလွေလးတစ္ခ်က္ထိုးသည္။ ျပီးေတာ့
“ ဘ၀ဟာဘာအတြက္ရွင္သန္ေနသလဲ ဆိုတာ သိတဲ့သူတစ္ေယာက္အတြက္အရာရာဟာ
ဘယ္ေတာ့မွအဆင္သင့္ ျဖစ္မေနတတ္ေသးဘူးဟ..။
ကၽြန္မကိုမေျပာပါနဲ ့ရွင္ေကာ ဘာထူးေသးလို့လဲ”
“ငါက နင့္ကို ေစာင့္ေနတာေလ”
သူမ၏ ပါးျပင္တြင္ပန္းေရာင္သန္းမသြားပါ။ဘာမွလည္း လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္မသြားပါ။
“ ဟင္းခ်ိဳ က ေတာ္ေတာ္ေသာက္လို ့ေကာင္းတယ္ေနာ္”
ဒီလိုပဲ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီဘက္ကိုဦးတည္လိုက္လွ်င္သူမက အျမဲ အဲဒီလို ေရွာင္ထြက္သြား
တတ္သည္။
ပံုမွန္အေျခအေန မဟုတ္ဘဲ ထူးျခားစြာ မေကာင္းေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက မုန္တုိင္းတိုက္
သည္ဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္၏ဘ၀ကိုမုန္တုိင္းတိုက္သြားပါသည္။ ဘယ္လုိမုန္တုိင္းလဲ ဟု ေမး
လွ်င္ ေတာ္ေတာ္ျပင္းထန္ေသာ မုန္တုိင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေမွ်ာင္လင့္ထားျခင္း မဟုတ္ပါဘဲ ေရာက္ရွိလာေသာ ထုိ
လက္ေဆာင္ကိုကၽြန္ေတာ္လက္မခံလိုပါ။ သို ့ေသာ္ ျငင္းပယ္၍လည္း မရခဲ့ပါ။
“ အခ်စ္မွာ ဘာေၾကာင့္အဓိပၸာယ္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနတာလဲ ဆုိတာ ရွင္သိလား။
တကယ္ေတာ့အခ်စ္ရဲ ့အဓိပၸာယ္က ခ်စ္ျခင္းပဲ။ မတူညီတဲ့လူ ့ဗီဇ စိတ္နဲ ့ခံစားမႈ
အလင္းအေမွာင္ေတြကပဲ အခ်စ္ကိုနာမည္၀ွက္ေတြ မ်ားေစခဲ့တာ..။ အဲ့ဒါေတြကိုပဲ
အမွန္တရားပါလို ့လူေတြက ေက်ာက္ထက္အကၡရာ တင္ေနၾကတယ္ေလ”
လက္ထပ္ျခင္းသည္ဘ၀ႏွစ္ခုကိုဘ၀တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစည္းျခင္း ျဖစ္သည္ဟုကၽြန္ေတာ္
နားလည္ခဲ့သည္။ လက္ခံခဲ့သည္။ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္း လက္ထပ္ျပီးစီးျခင္း ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀စာမ်က္ႏွာ ႏွင့္
သူမ၏ ဘ၀စာမ်က္ႏွာ သည္မတူညီေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္စီမွာ ရွိေနခဲ့သည္။ တန္ခိုးရွင္ႏွင္ ့ေတြ ့လွ်င္ကၽြန္ေတာ္ေတာင္း
မည့္ဆုတစ္ဆုသည္သူမႏွင့္လက္တြဲေပါင္းစည္းရဖုိ ့ပဲ ျဖစ္သည္။ လက္ေတာ့တြဲခဲ့ရပါသည္။ ႏွလံုးသားေတြ မ်က္ႏွာခ်င္း
မဆုိင္ၾကေသးသလိုခံစားရသည္မွာ သူမႏွင့္လက္ထပ္ျပီးခဲ့ေသာ ပထမဆံုးညမွာပင္ျဖစ္သည္။
တမ္းတျခင္းသည္မည္သို ့ေသာ အရာျဖစ္သည္ကိုကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ကမာၻဦး ပန္းသီးတစ္ျခမ္းမွာ
ယခုအထိကိုက္၀ါးမည့္သူမရွိေသး။ ဘယ္လိုခံစားမွုမ်ိဳး ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္၏ မနက္ျဖန္မ်ားကိုႏွုတ္ဆက္ရပါ့မလဲ။
အိပ္မက္မ်ားေသာ ညတြင္ကၽြန္ေတာ္အလိုခ်င္ဆံုး အိပ္မက္မွာ ထိတ္လန္ ့တုန္လွုပ္ဖြယ္အတိႏွင့္လူကိုလန္ ့နိုးေစေသာ
အိပ္မက္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
“ရွင့္ဘ၀ရဲ့ ေမာဟ တိမ္တိုက္ေတြကိုကၽြန္မရဲ့ေကာင္းကင္မွာ လာေရာက္မသန္ ့စင္သေရြ ့
ရွင့္နာရီမွာရွိတဲ့နာရီလက္တံနဲ ့ကၽြန္မနာရီမွာရွိတဲ့နာရီလက္တံဘယ္ေတာ့မွထပ္တူက်မွာ
မဟုတ္ဘူး”
ကၽြန္ေတာ္ ေမာဟိုက္စြာ ရယ္ေမာမိသည္။ အ၀ိဇၹာလမ္း ဆိုေစဦးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ရမည္ဆိုလွ်င္
ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္ပါသည္။ ရွင္သန္ေနထုိင္ေခတ္ႏွင့္တစ္သားတည္း တြဲဆက္ဖို ့ဘ၀ကိုမည္သူု ့ထံတြင္
ထိုးေကၽြးေပါင္ႏွံထားပါသလဲ။ အေမွာင္ထဲမွထြက္ေပၚလာေသာ ေအာ္သံမ်ားမွာ မရွင္းလင္း မသဲကြဲပါ။ ဘယ္အရပ္
မ်က္ႏွာလဲဆိုတာ မေရရာပါ။
“ အခ်ိဳ ့အႏုပညာေတြမွာ ဘ၀ရွိသလိုအခ်ိဳ ့ဘ၀ေတြမွာ အႏုပညာရွိတယ္
ရွင္တီးခတ္တဲ့ ေတးသြားမွာ ကၽြန္မ ေရးစပ္တဲ့ကဗ်ာက ဘာလို့မတြဲစပ္နုိင္ရတာလဲ.။
ရွင့္ကိုကၽြန္မ ခ်စ္ပါတယ္ …ေမာင္။
ေနာင္တေတြ ေအာင္ေသေအာင္သား မစားနုိင္ေအာင္ကၽြန္မတို ့ျပင္ဆင္လို ့ရေသးတယ္ေလ။
ျပင္ဆင္ခြင့္ဆိုတာ အမွားလုပ္တဲ့လူေတြ အတြက္ပဲ ဆိုေပမယ့္ကိုယ့္ကိုကိုယ္မွားမွန္းမသိ
မွားေနတဲ့လူေတြ အတြက္ပိုျပီး လိုအပ္တဲ့အရာပါ။
ကၽြန္မရဲ့မ်က္လံုးကေန ကၽြန္မရဲ့ႏွလံုးသားကိုမၾကည့္ပါနဲ ့။
ကၽြန္မရဲ့စကားလုံးေတြကေန ကၽြန္မရဲ့ႏွလံုးသားကိုမၾကည့္ပါနဲ ့။
ၾကည္လင္တဲ့ ေကာင္းကင္ကိုမျမင္ရတာ ဖံုးကြယ္တတ္တဲ့တိမ္တုိက္ေတြေၾကာင့္ပါ..ေမာင္။
ကၽြန္မ ရွင့္ကိုအရမ္းခ်စ္ပါတယ္ …ေမာင္”
ဆြံ ့အသူတစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္လိုမ်ိဳးပဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့စကားလံုးေတြဟာ ေသတၱာေလးထဲမွာ
၀ုန္းဆန္ေနခဲ့သည္။ ဒဏ္ရာရေနေသာ ငွက္တစ္ေကာင္၏ ေ၀ဟင္ပ်ံအိပ္မက္မ်ားကိုကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့သည္မွာ
လည္း အေတာ္ၾကာခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္နံရံတစ္ခုသာ ျခားေသာ အိပ္မက္ႏွင့္ နုိးထျခင္း ျဖစ္သည္။ နံရံ၏
ထူျခင္း ပါးျခင္း သည္ ေျပာင္းလဲသူႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ နံရံမွာ ထူသလား..။ ပါးသလား ။ ကၽြန္ေတာ္
ကိုယ္တုိင္ပင္မေသခ်ာပါ။
ကၽြန္ေတာ္၏ ေသတၱာေလးမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္တည္ျငိမ္စြာ သစ္လြင္ေတာက္ပလ်က္ရွိပါသည္။
*
မိုးအိမ္လူ
မေဟသီ , September , 2011

No comments:

Post a Comment