Friday, October 4, 2013

ေသေနတဲ့ ဇာတ္လမ္း




တကယ္ေတာ့ သစ္သီးက ပုပ္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း စားစရာ ရွိတာကို စားရမည္ဟု ခံယူထားသူမ်ားကေတာ့ ပုပ္ပုပ္ သိုးသိုး စားၾကသည္ပင္။ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးမ်ားကို ပိတ္ထား၍ အေမွာင္မွာ လမ္းေလွ်ာက္တတ္ေသာ လူမ်ားသည္ နံနက္ခင္းေနေရာင္ ကို ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ ေတာင္းဆိုတတ္ၾကသည္။ အခ်ိန္ဆိုသည္ကို နားမလည္ အေလးမထားလွ်င္ အစကတည္းက လက္မခံခဲ့ဖုိ႕ ေကာင္း သည္။ အခုေတာ့ နာရီဆိုင္ေတြ စီးပြားတတ္တာပဲ အဖတ္တင္သည္။ လမ္းက အခုထိ မေတြ႕။
အခ်စ္ ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ ျမီးေကာင္ေပါက္ကေလးမ်ားႏွင့္ မရင့္က်က္နုိင္သူ အရြယ္လြန္မ်ားက စိတ္၀င္တစား ေခါင္းေထာင္ တတ္ေလ့ ရွိသည္။ စီးပြားေရးသမားမ်ားသည္ ထိုအကြက္ကို နင္း၍ က်ားထုိး၏။ မလြတ္လပ္သူ အႏုပညာသမားမ်ားသည္ ထုိအကြက္ကို နင္း၍ တစ္ေကာင္ေကၽြးႏွစ္ေကာင္စား၏။ အခုမွ အမည္တပ္မရေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း အႏုပညာ ဟူ၍ ရွိပါသ လား။ ကၽြန္ေတာ္ တတ္ေျမာက္ခ်င္သည္။ သို႕မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ကပင္ စ၍ တီထြင္လိုက္ပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
မိုးေလးမ်ားဖြဲလာျပီဆိုလွ်င္ ေပ်ာ္တတ္ၾကသည္။ ဘယ္သူေတြလဲ ဟုဆိုလွ်င္ ေပ်ာ္တဲ့သူေတြ သိလိမ့္မည္။ ငယ္ငယ္တုန္းက မုိးရြာလွ်င္ ေက်ာင္းကို ထီးေဆာင္းျပီး သြားရမည္ကို ရွက္သည္။ မိုးကာေလးႏွင့္ စမတ္က်က် ေက်ာင္းကို သြားခ်င္သည္။ အခုက်ေတာ့ မုိးကာကို မ၀တ္ခ်င္ေတာ့။ ဒီအတုိင္းပင္ မိုးရြာလည္း သြားစရာရွိတာ သြားပစ္သည္။ အခုအခ်ိန္တြင္ မိုးသည္ ရွားပါးလာေလျပီ ဟု ထင္မိ သည္။ မလိုအပ္ဘဲ အေၾကာင္းအရာေတြ အမ်ားၾကီး မေျပာဆိုမိဖုိ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းေက်ာင္းရသည္မွာ မလြယ္လွပါ။ အရက္မမူးေသာ္ လည္း ကၽြဲခိုးက ေပၚခ်င္လွ်င္ ေပၚတာပဲျဖစ္သည္။
သြားပုပ္ေတြ ေလလြင့္လွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်ားစြာ ထိခိုက္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အတင္းေျပာျခင္းသည္ မေကာင္းပါ။ သို႕ေသာ္ အတင္းေျပာျခင္းသည္ လူထု၏ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ က်န္းမာေရးကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစေၾကာင္း စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။ ( ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စစ္တမ္းေကာက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ အတည္မယူေစလို )။ လူမႈေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်င့္၀တ္မ်ား နီတိ မ်ားကို ေရွးလူၾကီး ဆိုသူေတြက ဘာလို႕မ်ား မ်ားမ်ားစားစား ထားခဲ့ၾကပါလိမ့္ ဟု မၾကာခဏ ေတြးမိသည္။ ထုိက်င့္၀တ္နီတိမ်ားသည္ စာအုပ္ထဲတြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ၊ ရံဖန္ရံခါ အပ်င္းေျပ ဖတ္ေကာင္းေသာ စကားလံုးမ်ားထက္ မပိုေခ်။ ထုိ႕အျပင္ စကားေျပာျခင္း ကိစၥတြင္ ၎တို႕ကို သံုး၍ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးကို ျမွင့္တင္ရာတြင္လည္း မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ ထုိေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိထက္ မပို။
အခ်စ္ဆိုသည့္ ကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္၍ တူးေဖာ္ေနမိသည္။ မတူးေဖာ္၍ မျဖစ္။ ၾကံဖန္၍ ခ်စ္တတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္။ ဘာေၾကာင့္ လဲ ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ေရေရရာရာမသိ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္ ေနျခင္းလည္း ျဖစ္နုိင္သည္။ အရင္တုန္းကေတာ့ အခ်စ္သည္ အင္မတန္မွ ခံစား၍ ေကာင္းေသာ အရာျဖစ္သည္။ ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ျပီး စာေတြ အမ်ားၾကီး ေရးနုိင္ ခဲ့သည္။ အဲဒီကမွ တဆင့္ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြကိုပါ ခ်ဲ႕ထြင္ ေလ့လာျဖစ္ခဲ့သည္။ အရႈံးေတာ့မရွိခဲ့။ သို႕ေသာ္ ယခု အခ်စ္ကို ျပန္၍ ခံစားတတ္ဖုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားရဦးမည္။ ခက္သည္မွာ မလြယ္ကူျခင္း ျဖစ္သည္။
ပန္းတစ္ပြင့္၏ ေမြးဖြားျခင္း ေတးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မကၽြတ္လြတ္နုိင္ေသး။ ရနံ႕တို႕ ရွိခဲ့လိမ့္မည္။ ေသဆံုးသြားေသာ စကားလံုးတို႕ ၏ ေနရာတြင္ အျခားတစ္ပါးေသာ စိတ္ခံစားမႈ ပံုရိပ္မ်ား အစားထိုး၀င္ေရာက္ေနေလျပီ။ မေငးေမာဖူးေသာ လမင္း၏ ေသဆံုးျခင္း ဇာတ္ လမ္းကို ေငးေမာမိခဲ့ျပန္သည္။ ေပ်ာက္ကြယ္ကာနီး ေမာဟေလးကိုမွ ကၽြန္ေတာ္က တပ္တပ္မက္မက္ ခ်စ္ေနမိခဲ့သည္။ အခုေတာ့ ေသ ေသာ္မွတည္ ေၾသာ္ေကာင္း၏ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိစကားစု၏ ဆိုလိုရင္းကို အမွန္တကယ္ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္၏အျဖစ္သည္ နာမည္ၾကီးခဲ့ေသာ ၀တၳဳ ဇာတ္လမ္းမ်ားထဲမွ မင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္၏ အျဖစ္ႏွင့္ ေယာင္မွားလို႕ေတာင္ မတူညီျဖစ္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အျဖစ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အျဖစ္ အျဖစ္သာ တည္ရွိေနျပီး အျခား ျဖစ္ခဲ့ျပီးသည္မ်ားႏွင့္ လံုး၀ ကြဲလြဲဆန္႕က်င္ ေနခဲ့ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကံဆိုးမႈ ျဖစ္ခဲ့ျပီး ကၽြန္ေတာ္၏ ၀ဋ္နာကံနာသက္သက္သာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းမ်ားကို ေအာ္ဟစ္ ညည္းညဴ သီဆိုတတ္လာခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။


မိုးအိမ္လူ

၂ ဇူလိုင္ ၂၀၁၃ ( နံနက္ တစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ )