Sunday, April 15, 2012

ႏွင္းျမား တစ္လက္ရဲ႕ ပံုျပင္




ေ၀့ခနဲ တိုက္ခတ္သြားတဲ့ ေလတစ္သုတ္က အတိတ္တစ္အုပ္ကို ၾကဲခ်သြားတယ္။ ေအာက္ေမ့ျခင္းနဲ႕ သတိရျခင္း တူညီသလား ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အခုထိ မေ၀ခြဲတတ္ေသးဘူး။ ညဟာ တစ္စံုတစ္ခုကို ေစာင့္ဆိုင္းေနသလို တိတ္ဆိတ္ ေနတယ္။ အမွတ္စာရင္း ေၾကျငာခံရေတာ့မယ့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လို တိတ္ဆိတ္ေနတယ္။ ေနာက္ျပီး.. ရြာပ်က္ တစ္ခုလို တိတ္ဆိတ္ေနျပန္တယ္။ သခ်ဳၤ ိင္းတစ္ခုလို တိတ္ဆိတ္ေနျပန္တယ္။ ေကာင္းကင္မွာ လေရာင္ မပြင့္ေ၀ရဲ ေအာင္ တြန္႕ဆုတ္ေနတဲ့ ည ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အာရံုမွာ  အတိတ္ေတြဟာ တစ္ခ်ပ္ခ်င္း ကြာက်လာျပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံုးထဲမွာ အေတာင္ပံ အသစ္နဲ႕ ပ်ံ၀ဲေနခဲ့ျပီ။
ရြက္ေျခာက္ေတြေပၚ ကၽြန္ေတာ္ နင္းေလွ်ာက္လိုက္တုိင္း ထြက္ေပၚလာတဲ့ အသံဟာ စိတၱဇ ဆန္ဆန္ ကၽြန္ေတာ့္ ကို ျပန္ျပီး ေျခာက္လွန္႕ေနတယ္။ အိမ္ေရွ႕ တလင္းျပင္ တစ္ခုလံုး ရွင္းလင္းျပီး ေရဖ်န္းထားလို႕  ေျမသင္းနံ႕ေတြ ေ၀ေနခဲ့ တဲ့ နံနက္ခင္းေတြ ေသဆံုးသြားခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ မွားယြင္းမႈေတြ လုပ္ေနပါေစ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္က အျမဲ ရပ္တည္ေပးခဲ့တဲ့ ….ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆိုးသြမ္းမႈေတြအတြက္ လူေတြက လူဆိုးေလးလို႕ ေျပာတုိင္း စိတ္ဆိုး တတ္တဲ့… ဘုရားရွိခိုးတုိင္း ကိုကိုနဲက မမတို႕ထက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အရင္ ေမတၱာပို႕ ဆုေတာင္းေပးေလ့ရွိတဲ့… ေမေမ။
စေန၊ တနဂၤေႏြ ေက်ာငး္ပိတ္ရက္ေတြဆို ေဟာဒီ ပိေတာက္ပင္ၾကီးေအာက္မွာ ေမေမတစ္ေယာက္ စာအုပ္ ဖတ္ရင္ဖတ္၊ ပုတီးစိပ္ရင္စိပ္ ..ျငိမ္းေအးမႈကို ေမေမ ဘယ္ေလာက္ ႏွစ္ျခိဳက္သလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိတာေပါ့။ မီးေတာက္ေနတဲ့ ေတာင္းဆိုးပလံုးဆိုးေလးကို အျပံဳးေအးေအးေလးနဲ႕ အျမဲ ျပံဳးေပးေနခဲ့တဲ့ ေမေမ..။ စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း လုပ္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြမွာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ လီဆယ္ စကားေတြ ၊ လုပ္ၾကံဇာတ္လမ္းေတြကို လက္ခံေပးခဲ့တာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ယံုၾကည္ခဲ့လို႕လား ၊ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ခ်မ္း သာေအာင္ အျပံဳးေလးနဲ႕ ေခါင္းညိတ္ရင္း အလိုလိုက္ခဲ့တာလား။ ဒီတစ္ခါ ငါ့သားေလး အမွန္ေျပာတာ ေနမွာပါေလ ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏွစ္သိမ့္ေနခဲ့တာလား ဆိုတာ ေမေမတစ္ေယာက္ပဲ သိေနခဲ့မယ့္ အမွန္တရားပါ.. ေမေမရယ္။
ေမေမဟာ သူ႕ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမတၱာေတြ ေႏြးေထြးမႈေတြ ေပးခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ ၊ အိပ္မေပ်ာ္ညေတြ ၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြပဲ ျပန္ေပးမိတယ္။ ခ်ိဳမယ္ထင္လို႕ ကၽြန္ေတာ္စားခဲ့တဲ့ အဆိပ္သီးေတြ ရဲ႕ အဆိပ္တက္မႈေတြဟာ ေမေမ့ရဲ႕ လက္ကေလးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းကို ပြတ္သပ္လိုက္ရင္ အားလံုးေျပေပ်ာက္ခဲ့တာ ခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ဆူးေကာင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမတၱာထားတဲ့ ၊ ေမတၱာထားခ်င္တဲ့လူေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆူး အထိုးမခံဖူးတဲ့သူ မရွိဘူး။ ရင့္က်က္တဲ့အခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးတယ္။ ကဗ်ာစာသားတစ္ခုလို႕လည္း ထင္ပါတယ္။ မင္းတို႕အေမေတြ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ငါ့ကို ငါ့အေမ ဆဲသေလာက္ပဲ ရွိတာပါကြာ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ျပံဳးမိ တယ္။ ေမေမ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခါမွ မဆဲဆိုဖူးပါဘူး။ အျမဲတမ္းျပံဳးခ်ိဳေနတဲ့ ေမေမ့ မ်က္ႏွာေလာက္ က်က္သေရ ရွိတဲ့ အလွမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအျပံဳးေလးမွာ ေအးျမတဲ့ ေမတၱာရိပ္ေတြ ပါေနတယ္ဆိုတာ မီးေတာင္ရွင္တစ္ လံုးလို ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ေကာင္းေကာင္း မခံစားမိခဲ့ဘူးေလ။
ကၽြန္ေတာ္ ေလွကားရဲ႕ ပထမဆံုး အထစ္ေပၚ ေျခေထာက္တင္လိုက္တဲ့ အခါ ကၽြီခနဲ အသံက ထြက္လာတယ္။ ဒီအိမ္ဟာ ဒီေလာက္ေတာင္ ေဆြးေျမ႕ေနျပီလား။ ေမာဟေတြ ပိတ္ဖံုး ၊ အတၱေတြ မိုးေလာက္ၾကီးခဲ့တဲ့ အခ်ိန္က ဒီေလွ ကားအပါအ၀င္ အိမ္တစ္အိမ္လံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္ ေပါက္ကြဲလို႕ အေကာင္းဆံုးေနရာေပါ့။ က်ားရုိင္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေသြးဆိုး မႈေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစုမွာ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ အခိုးအေငြ႕ေတြလိုပဲ။ ကိုိကုိဟာ ကၽြန္ေတာ္မူးတုိင္း ထိုးဖို႕ သဲအိတ္ၾကီးလို ေပခံခံေနေပးခဲ့တယ္။ လက္ညႈိးထိုးဖို႕ အျမဲ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ မမ တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ အျမဲ ေခါင္းငံု႕ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ ေဟာဒီ ေလွကားထစ္ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခခ် သံ ခပ္ျပင္းျပင္း ၾကားလိုက္ရတာနဲ႕ တစ္အိမ္လံုး က်ိန္စာသင့္သလို စိုးရြံ႕ ထိတ္လန္႕ေနခဲ့ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္မိ တယ္။ ေလာကၾကီးက ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ မိသားစုေလးကို ဘာလို႕ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထဲ ထည့္ခဲ့တာလဲလို႕ ကၽြန္ေတာ္ အၾကိမ္ၾကိမ္စဥ္းစားမိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေပၚ မတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အမွန္ေတာ့ အိမ္ဆိုတာ ေလာကနဲ႕ ယွဥ္လိုက္ရင္ သဲတစ္ပြင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လို တိရစာၦန္တစ္ေကာင္အတြက္ ေလာကၾကီးက တိရစာၦန္ေတြ ရွိတဲ့ေနရာကိုပုိ႕ေပးခဲ့တယ္။ အ၀တ္တစ္ထည္ ကိုယ္တစ္ခုပဲ ရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္လိုေကာင္ဆီကေတာင္ အျမတ္ထုတ္လို႕ရသမွ် ထုတ္ခ်င္ေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ ေလာဘကို ကၽြန္ေတာ္ ရြံတယ္။ ဘယ္အရပ္ၾကည့္ၾကည့္ ေသြးဆာေနတဲ့ သရဲ ေတြလို ကိုက္၀ါးဖို႕ ေခ်ာင္းေနၾကတဲ့လူေတြ။ လက္မွာ စြန္းခဲ့တဲ့ ေသြးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေဆးေၾကာလို႕ ရေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က အညစ္အေၾကးေတြကေတာ့ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အညွိတက္လို႕ေနခဲ့တယ္။ မမွန္ကန္မႈေတြၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို မွားတယ္လို႕ ဘယ္သူမွ မေျပာရဲၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ လက္ထဲမွာ ဓားကိုယ္စီနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာေပးမယ့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေနခဲ့ၾကတယ္ေလ..။
ပိေတာက္ပင္အိုၾကီးေအာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ခ်လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပိေတာက္ပင္ၾကီးကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ ေတာ့
“မင္း  ေ၇ာက္လာျပီလား”  တဲ့။ ဟုတ္တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ္အေၾကာင္း အကုန္သိတဲ့သူ။ ကၽြန္ေတာ္ မေမြးခင္က တည္းက သူ ရွိေနတာေလ။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္။
“ မင္း  ဘာလို႕ ျပန္လာတာလဲ ”
ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျဖ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အာေခါင္ေတြ ေစးကပ္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ေတြ ပူလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္  ေရေသာက္ခ်င္ေနတယ္။
“ မင္း ေရငတ္ေနျပီလား ”
ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္လိုက္တယ္။ သူက ဆက္ျပီးေတာ့
“ ေအးေပါ့ကြာ…. မင္း ေရဆာေနမွာေပါ့။ မင္း ေရမေသာက္ရတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာေနျပီလဲ။ မင္းက ေရရွိတဲ့
အရပ္ကို စြန္႕ခြာခဲ့တဲ့ေကာင္ကိုကြ ”
ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေရရွိတဲ့ အရပ္ကို စြန္႕ခြာခဲ့တဲ့ ေကာင္။
“ အခုေတာ့ မင္းကို ေရတိုက္မယ့္ သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့ဘူး ”
“ ဟုတ္လား ”
အဲဒီစကားကုိ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္အားတင္းျပီး ျပန္ေျပာလိုက္ရတယ္။
“ ေအး … ၅၂၈ ေကာ ၁၅၀၀ ေကာ .. ဘယ္လို ေမတၱာေရမွ တိုက္ေကၽြးမယ့္လူ တစ္ေယာက္မွ
မင္းဆီမွာ မရွိေတာ့ဘူး ”
ေမတၱာေရ…။ ၅၂၈ ….။ ၁၅၀၀…။
“ မိုး ”
ကၽြန္ေတာ္ တီးတိုး ေရရြတ္လိုက္မိတယ္။
က်ိန္စာေတြ နဲ႕ ျပည့္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လို တေစၦတစ္ေကာင္ကို အလင္းေရာင္ေတြ ျဖာေ၀ ေပးခ်င္ေနခဲ့တဲ့ …မိုး။
“ မိုး…. မုိး ေရာက္လာေသးလား ”
ကၽြန္ေတာ္ ပိေတာက္ပင္ၾကီးကို အငမ္းမရ ေမးမိတယ္။
“ မိုး ”
ပိေတာက္ပင္ၾကီးက တစ္ခုခုကို ေမ့ေနလို႕ သတိရေအာင္ ျပန္ေခၚေနတဲ့ အသံမ်ိဳးနဲ႕ မိုး ရဲ႕ နာမည္ကို ေရရြတ္ ေနတယ္။
“ ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီေကာင္မေလး အခုခ်ိန္ထိ ေရာက္လာတတ္ေသးတယ္။
ေရာက္လာတုိင္း ငါ့အရိပ္ေအာက္မွာ ထုိင္ျပီး ငိုေနတတ္တယ္ ”
“ ဟင္း….”
ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းခ်မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးႏူးညံ့ညင္သာမႈေတြ အမ်ားဆံုး လုပ္မိတာ မုိးနဲ႕ အတူ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္ေတြပဲ။ ရာဇ၀င္ အဆက္ဆက္ လူဆိုးေတြရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ ရပ္ေနခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ခ်စ္သူဆိုတာ ေန႕တစ္ေန႕ မွာ ကာလအပိုင္းအျခား တစ္ခုနဲ႕ အဓိပၸာယ္ေတြ ျပည့္ေနတဲ့ နံနက္ခင္းေလးပါပဲ။ အဲဒီ ကာလေတြမွာ မုိး ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ေမွာ္ဆရာမေလးပဲ။ မိုး ႏႈတ္က ထြက္က်လာတဲ့ စကားလံုးတုိင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ၀ပ္တြားခစားဖို႕ အသင့္။ အိပ္မက္ေတြဟာ အျခား ကမာၻက ေရာက္လာသလို မြန္ျမတ္ေကာင္းမြန္ျခင္းေတြ အျပည့္နဲ႕…။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ရူးသြပ္မႈေတြ အားလံုးဟာ မိုးရဲ႕ အနမ္းေတြထဲမွာ ေပ်ာ္၀င္ေပ်ာက္ရွသြားသလို…။ ကၽြန္ေတာ္ျမတ္နုိးခဲ့တဲ့ အရာအားလုံးဟာ မိုးအတြက္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အခ်စ္က ေကာင္းကင္ၾကီး ျပိဳက်သြားေလာက္ေအာင္ အင္အားၾကီးမားခဲ့တယ္။
“ မင္း … သူ႕ကို မေတြ႕ခ်င္ဘူးလား ”
ပိေတာက္ပင္ၾကီးက ေမးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းရမ္းမိတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကား အရမ္းၾကည့္လို႕ေကာင္းေနခ်ိန္မွာ မီးျပတ္သြားသ လို ၊ ဖလင္ပ်က္သြားသလို ေကာင္းတာေတြ အရမ္းမေပးတတ္ဘူး။ အလြယ္တကူ မေပးတတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိန္ကဆိုတာေတြ ကို ေရႊရည္စိမ္ျပီး အျမဲၾကည့္တယ္ဆိုတာ ေကာင္းကြက္ေလးေတြကိုပဲ ၾကည့္တတ္ၾကတာေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေကာင္းတာေတြလည္း မၾကည့္ခ်င္ဘူး။ ဆိုးတာေတြလည္း မၾကည့္ခ်င္ဘူး ။ အရာအားလံုးဟာ အိပ္မက္ေတြပဲလို႕ ဆိုရင္ ေတာင္ အိပ္မက္မက္ျပီး ေနာက္ေန႕ တစ္ေန႕လံုး စိတ္ထဲ ျမင္ေနတဲ့ အိပ္မက္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေမ့ဖို႕ မလြယ္သလို သတိ ရဖို႕လည္း မလြယ္တဲ့ ပံုရပ္ေယာင္ေတြ။
ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ရာကေန ထလိုက္တယ္။ သြားေတာ့မယ္။ ဒီေနရာကေန သြားေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ဒီေနရာနဲ႕ လံုး၀ မသက္ဆုိင္ေတာ့ဘူး။
“ ျပန္ေတာ့မယ္ဗ်ာ…။ အတိတ္ဆိုတာ အတိတ္မွာပဲ ထားခဲ့တာ ေကာင္းပါတယ္။ အခုျပန္ျပီး အသက္သြင္း ျပဳျပင္
ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာင္အေျခအေနေတြ အခ်ိန္အခါေတြက မတူေတာ့ဘူးေလ။ အထူးသျဖင့္..
ႏွလံုးသားေတြက မတူေတာ့ဘူး ”

ပိေတာက္ပင္ၾကီးက အားပါးတရ ရယ္ပါေတာ့တယ္။ သူ႕ ရယ္သံၾကီးက ၀ါတာလည္း မဟုတ္ နီတာလည္းမဟုတ္ စိမ္းတာလည္း မဟုတ္ဘဲ ၾကားေရာင္ၾကီးနဲ႕ ရယ္တဲ့ အသံၾကီးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ျပံဳးျပီး လက္ျပလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူ႕ဆီက ေန ထြက္လာခဲ့တယ္။ ဟိုးေရွ႕မွာ မိုးေသာက္ယံ ႏွင္းစက္ေတြ တသဲသဲ ရြာလို႕…။

                                                          *

မိုးအိမ္လူ
 မေဟသီ မဂၢဇင္း ၊ ဧျပီလ ၊ ၂၀၁၂

1 comment:

  1. ေမ့ဖို႕ မလြယ္သလို သတိ ရဖို႕လည္း မလြယ္တဲ့ ပံုရပ္ေယာင္ေတြ။

    ReplyDelete