Saturday, October 22, 2011

ေကာင္းကင္အက္ေၾကာင္းထဲက ေတးသြား


ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ႏွင္းတို ့ ခႏၵာကိုယ္မွာ ရႊဲရႊဲစိုေစခဲ့တဲ့အခ်ိန္…..။ အလင္းေရာင္ေအာက္မွာ ငရဲတမွ်
ပူေလာင္ျပီး အေမွာင္ေအာက္မွာ ေရခဲတမွ် ေအးခဲေနတဲ့အခ်ိန္…။ အခ်ိန္ကာလဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ေစ ရံုကလြဲလို ့ ဘာမွ မေပးစြမ္းနုိင္ခဲ့ပါဘူး။အစြန္းေရာက္ ေလထု ႏွင့္ အဆံုးစြန္ေသာ ကံတရားတို ့၏ တစ္ဖဲ့ခ်င္း ေျခြခ်မွုမွာ ကၽြန္ေတာ္ အသံမထြက္နုိင္ေအာင္ မ်က္ရည္က်ခဲ့တယ္ဆိုတာ…။ ေကာင္းကင္ရယ္… မ်က္လံုးႏွစ္လံုးစာ ျဖန္ ့က်ဲထားတဲ့ ၾကယ္စုေတြနဲ့ေတာ့ ငါ့ဘ၀ လင္းလက္လာမွာမဟုတ္ဘူး…။ လမင္းကို ဖြက္မထားပါနဲ ့ေတာ့..။
ကၽြန္ေတာ္လုပ္သမွ်ကို ႏွာေခါင္းရွုံ ့တတ္ၾကတဲ့ လူတစ္စု ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ႏွာေခါင္းရွံု ့ခဲ့တဲ့
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳး သူတို့ လုပ္ၾကတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ ႏွာေခါင္းမရွံုမိပါဘူး။ အဲ့ဒီလိုလူေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာ မွာ အေရးအေၾကာင္း ေတြ မထင္ေစခ်င္ဘူးေလ..။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွုတ္ဆိတတ္သူ..။ တိတ္ဆိတ္ေနတတ္သူ..။ မွားမွာကို မေၾကာက္ေပမယ့္ မမွားခ်င္သူ..။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ေနထုိင္မွုကို ေျဖာင့္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြေပၚမွာ တင္ထားခဲ့ ေပမယ့္လည္း အမွားလကၡဏာေတြပဲ ကၽြန္ေတာ္ရခဲ့တယ္။
သြားပုပ္ေလလြင့္ ဇာတ္လမ္းအခ်ိဳ ့မွာ ကၽြန္ေတာ္က သဘာ၀မင္းသားၾကီးေပါ့။ သူတို ့ေတြ အားရပါးရ ရယ္ေမာေနၾကတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ တိတ္တဆိတ္ျပံဳးမိတယ္။ မွန္ကန္မွုဆိုတာ ဘယ္လိုအရာလဲလို ့ ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းသိခ်င္ တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဟိုလူ ့လိုက္ေမး ဒီလူ ့လိုက္ေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။လူေတြဟာ သူတို ့ကလြဲျပီး က်န္တဲ့သူ ေတြကို လူ,အေတြလို ့ သတ္မွတ္ထားတတ္ၾကတယ္ေလ..။ အရူးကို ဘံုေျမွာက္တဲ့ အလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။
ဒီလို ႏွင္းစက္ေလးေတြ တေစၦေတးသြား သီဆိုေနတဲ့ အသံဟာ ေရႊမိုးေငြမိုး ရြာတာထက္ ပိုျပီး အဖိုး တန္တယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း သတ္မွတ္ထားတယ္။ တိတ္ဆိတ္တယ္ဆိုတာ စိတ္ကလြဲလို ့က်န္တာ မေကာင္းဘူးေလ။ အနည္းဆံုး အသံေလးတစ္သံနဲ ့ အမ်ားဆံုး အသံငယ္တစ္သံေတာ့ လုိတာေပါ့။ အသံၾကီးေတြကို ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မုန္းတယ္။

*
သူတို ့ အရမ္းေၾကာက္ေနၾကတဲ့ ခေရာင္းလမ္းဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သြားၾကည့္တယ္။ ၾကံဳဖူးမွ သိမယ္ဆိုတဲ့ စကားရဲ့ အဓိပၸာယ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ၾကီးမား သလဲဆိုတာ အဲဒီမွ ကၽြန္ေတာ္ သိေတာ့တယ္။ ပိန္လိန္ေန တဲ့ ရွင္သန္မွုေတြ။ အင္အား၊ ခြန္အား ဆိုတာကို သူတို ့ မသိၾကေတာ့ဘူး။ သူတို ့အတြက္ ေကာက္ရုိးတစ္မွ်င္ဟာ အမွုိက္တစ္ စ ထက္မပိုခဲ့ဘူး။ ကံလည္းမျမင္ရ ၊ လွံလည္း မျမင္ရတဲ့ ဘ၀ေတြ ဘယ္ေလာက္နာက်င္ေနခဲ့တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္စား၀င္ျပီး ခံစားဖို ့မတတ္နုိင္ခဲ့ဘူး ။ အျမင့္ဆံုးေနရာ နဲ ့ကပ္လ်က္မွာ အနိမ့္ဆံုး ေနရာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရား ကို ကၽြန္ေတာ္ ရွဴရွုိက္မိခဲ့တယ္။ အနံ ့ေတြ မေကာင္းဘူးဗ်ာ။
အရာရာကို ျခြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံဖို ့ၾကိဳးစားတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ႏွုတ္ေတြဟာ ဆြံ ့အ ေနခဲ့တယ္။ ခ်ိဳအီ လြန္းတဲ့ အျပံဳးမ်က္ႏွာေတြဟာ မၾကာခင္မွာပဲ ေလာက္ တက္ေတာ့မယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲမွာ အလိုလို သိေနခဲ့တယ္။
ဘ၀နဲ ့ ရင္းျပီး ရခဲ့တဲ့ ပံုျပင္ေတြဟာ သံစံုတီး၀ိုင္းရဲ့ ေနာက္ခံေတးဂီတနဲ ့ တြန္ ့ေၾကလို ့။ ဘယ္က စီးဆင္းလာမွန္းမသိတဲ့ ျပႆနာေခ်ာင္းငယ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမွာ အလိုလို လမး္ဆံုးေပ်ာ္၀င္သြားၾကတယ္။ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ အရိုက္ခံ ခဲ့ရတဲ့ စိတ္ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေတးသံေတြကို မႏွစ္သက္ေတာ့ဘူး။ ေပါက္ကြဲမယ္။ ဆူညံမယ္။ ေနာက္.. တူရိယာသံတစ္ခု တည္းနဲ ့ေျခာက္ေသြ ့ေနဦးမယ္။
ႏွင္းခြဲေလေျပဆိုတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ ဒီေလာကမွာ ေမြးဖြားျပီးခဲ့ျပီလား ။ ေမြးဖြားမျပီးေသးဘူးလား ။ ကၽြန္ေတာ္ အမွန္တကယ္ မသိခဲ့တာပါ။ အဲဒီကဗ်ာကို ဖတ္တုိင္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ရင္ဘတ္ဟာႏွင္းေတြ ျဖစ္ျဖစ္သြားသလိုပဲ ။ အၾကိမ္ၾကိမ္ဖတ္တုိင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ ရင္ခြဲခံေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီ ခံစားမွုကို ႏွစ္သက္ေနတယ္။ နာက်င္ ျခင္းကို နာက်င္ေအာင္ မခံစားတတ္ေတာ့တဲ့ တစ္ေန ့မွာ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္မူပိုင္ ႏွင္းခြဲေလျပ ကုိ ေမြးဖြားလိမ့္မယ္။ ကမ္းျပိဳ ေနတဲ့ အတၱေတြထက္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား မိုးတေပါက္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့တာ။ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္  ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့ ဘ၀ေတြရဲ့ မခ်ိတင္ကဲ အျပံဳးေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ပထမဆံုးမ်က္ရည္စက္ဟာ ရင္ဘတ္ေပၚမွာ အေငြ ့ပ်ံသြားတယ္။ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ဆိုတဲ့ အသံကို ကၽြန္ေတာ္ပဲ ၾကားေန၇တာလား။ က်န္တဲ့လူေတြေကာ မၾကားၾက ဘူးလား။ သူတို ့ေတြ တကယ္နာက်င္ေနၾကပါျပီဗ်ာ။ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခုလို  မေျပာၾကပါနဲ ့လား။ အဲဒီစကားေလာက္ ဥေပကၡာဆန္လြန္းတဲ့ စကား ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးဘူး။ အဲဒီမီးပြားေတြ ကိုယ့္ လက္ေပၚမက်ခင္အထိေတာ့ ေလာကၾကီး ဟာ သာယာပါတယ္လို ့ေတြးေနၾကဦးမွာပဲ။ နားရြက္နားမွာ ရစ္၀ဲေနတဲ့ အသံေတြကို ခါခ်လိုက္ပါ။ ျပီးရင္ နားစိုက္ေထာင္ ၾကည့္။ ႏွလံုးသားက တစ္ခုခု ေျပာေနလိမ့္မယ္။

*
ဟိုးအေ၀းမွာ တိမ္တိုက္ေတြ ျပိဳဆင္းေနၾကျပီ။ သူတို ့ကေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး။ ၀ုန္းဒိုင္းၾကဲေနတဲ့ မုိးေရေတြထဲမွာ ရပ္ရင္း ေကာင္းကင္ၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ စကားစျမည္ေျပာခဲ့တယ္။ သူကေတာ့ မရွင္းမလင္း အသံ၀ါး၀ါးၾကီး နဲ ့ ဘာေတြေျပာေနမွန္းကို မသိဘူး။ နားညည္းတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ဒါနဲ ့ကၽြန္ေတာ္လည္း အေအးပက္ခံျပီး စကားေျပာ မေနေတာ့ဘဲ အိမ္ထဲ၀င္ျပီး အ၀တ္အစားလဲ အိပ္ရာထဲမွာပဲ ေကြးေနလိုက္တယ္ ။ အဲဒီမွာမွ သူ ့အသံကို ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ေတာ့တယ္။ သူက သီခ်င္းဆိုေနတာဗ်။ သူတို ့ေကာင္းကင္ ဘာသာစကားနဲ ့ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း နားမလည္ပါဘူး။ သံစဥ္ေလးကေတာ့ နားေထာင္ေကာင္းသားဗ်။

*
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ကိုယ္ေရး ဒိုင္ယာရီထဲမွာ ေရႊေရာင္ထေနတဲ့ စကားသံုးလံုး ရွိတယ္။ “ ယံု..ၾကည္..မွု”။ ေရႊနဲ ့စက္၀ယ္လို ့မရတဲ့ ျဒမ္မဲ့ အရာေတြကို သိပါလ်က္နဲ ့ ပိုင္ဆုိင္ဖို ့မၾကိဳးစားတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို ့လူေတြကို ေမးၾကည့္ခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့က တံေတြးကို ေၾကာက္ေနခဲ့ၾကတာေလ။ ကိုယ္ကသာ ေထြးထုတ္ခ်င္ျပီး ကိုယ့္ဆီကို အစင္မခံခ်င္ခဲ့ၾကဘူး။ အဲဒီတံေတြးေတြကို ေရွာင္ရင္း ရွားရင္းနဲ ့ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ အရွိန္ျမင့္လာခဲ့ၾက တယ္။ တီးလံုးတီးကြက္ အသစ္အဆန္းေတြနဲ ့ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ေပါ့။ ဒါေတြကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္က မေက်မနပ္ ၊ ရွံဳခ် ၊ ေ၀ဖန္ ျပီး က်င္သံုးေနခဲ့မိတာ။

*

ၾကိဳးစားပမ္းစား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သမွ် ေနာက္ဆံုး ပန္းတုိင္ဟာ သခ်ၤ ိဳင္းျဖစ္ျဖစ္ေနတာေတာ့ တဆိတ္ ဆိုးလြန္းတယ္။ ျပိဳင္ဘက္ေပါင္းမ်ားစြားနဲ ့ ယွဥ္ထိုး သတ္ပုတ္အနိုင္ယူျပီး ရခဲ့တဲ့ ဆုလာဘ္က ဒီဇို္င္းခပ္မုိက္မိုက္ အုတ္ဂူ ေလး ျဖစ္ေနေတာ့… ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ခ်င္သြားတယ္.။ သခ်ၤဳ ိင္းက ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ရင္ မၾကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ့ကိုလည္း သူ ့ဆီ မလာနဲ ့တဲ့ေလ။ မလာလို ့မွ မရတာဘဲေလ။ လာရမွာပဲ … လို ့ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ သူက စိတ္ဆိုးေရာ..။          သူ ့ဆီလာခ်င္ရင္ သူ ့လို ျဖစ္ေအာင္ အရင္ က်င့္ ရမယ္တဲ့..။ ဘယ္လိုလဲ လို ့ ကၽြန္ေတာ္ ေမးလိုက္ေတာ့ … တိတ္ဆိတ္ေနရမယ္…တဲ့။ တစ္ေယာက္တည္းရွိေနရင္ေတာင္ အသက္ရွဴသံကို မထြက္ေအာင ္ေန၇မယ္တဲ့..။ အဲဒီမွာ ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ့ဦးေႏွာက္က အသံေတြ ညံစီညံစီ ထြက္လာပါေလေရာ။ သခ်ၤဳ ိင္းၾကီး စိတ္ပ်က္သြားေလရဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အားရပါးရ ရယ္ေမာရင္း ေခါင္းေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ .. ကၽြန္ေတာ္တို ့အျဖစ္ကို ျပံဳးျပံဳးၾကီးၾကည့္ေနတဲ့ ေကာင္းကင္ၾကီးက ခပ္ျပံဳးျပံဳးေလး တိမ္ေတြ ခါခ်ေနေလရဲ့။

*


   မိုးအိမ္လူ

No comments:

Post a Comment