ဒီည အိပ္မက္မက္ျပီး မနက္လင္းတဲ့
အခ်ိန္မွာ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာတယ္။ အိပ္မက္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ရွင္းျပခ်က္။ ဒါဟာ တကယ္လား။
အိပ္မက္လား။ မေသခ်ာေသးေပမယ့္ စာကို ဖတ္ျပီး တဲ့ အခါ အမႈိက္ပံုးထဲကို ပစ္ထည့္ခဲ့ လိုက္တယ္။
စိတ္ကူးထဲက အတုိင္း။ ၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြ ထုိင္ေနက် ေကာ္ဖီဆိုင္ေလးကို ေရာက္သြားတယ္။
အရင္ကေတာ့ စာေပသေဘာတရားေတြအေၾကာင္း။ လူေတြ အေၾကာင္း။ ရာသီဥတုအေၾကာင္း။ ျငင္းခံုစကားနုိင္လုတာ
မဟုတ္ဘဲ ေအးေအးလူလူ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။ အခုတေလာ နုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေလးေတြ
ရွိလာေတာ့ စကား၀ိုင္းထဲမွာ နုိင္ငံေရး အေၾကာင္း။ ပါတီအေၾကာင္း။ မီဒီယာအေၾကာင္း။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းေတြအေၾကာင္း။
အမ်ားအားျဖင့္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတယ္။ အိပ္မက္အေၾကာင္း ေျပာဖို႕ေတာင္ အခြင့္မသာလိုက္ဘူး။
အျပန္က်ေတာ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႕ စာအုပ္ဆုိင္ေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္ျပီး သီခ်င္းေရး ဆရာရဲ႕ အိမ္ကို
ေရာက္သြားတယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာကို မေတြ႕ရတာ အေတာ္ၾကာျပီ။ သီခ်င္းေရးဆရာအိမ္ကို ေရာက္ေတာ့
ဂစ္တာသံ ဖြဖြေလးနဲ႕ သီခ်င္းညည္းသံတိုးတိုးေလးကို အရင္ၾကားရတယ္။ ျပီးမွ သီခ်င္းေရးဆရာကို
ေတြ႕ရတယ္။ ျပတင္းေပါက္နားမွာ နာမည္ၾကီး အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ လက္ပိုက္ျပီး မတ္တတ္ရပ္ေနတယ္။
သီခ်င္းေရးဆရာက သီခ်င္းညည္းေနရင္းက ျပံဳးျပတယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာ ညည္းဆို ေနတဲ့ သီခ်င္းက
အိပ္မက္အေၾကာင္း။ တိုက္ဆုိင္သလုိ ျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ေတာင္ လႈပ္ရွားခ်င္သြားတယ္။
အေမွာင္ထဲမွာ နစ္၀င္ေနသူဟာ
အိပ္မက္ေလး တစ္ပုဒ္ရယ္
စြဲလမ္းျခင္းတို႕ အေျခတည္ပြင့္ဖူးလာတဲ့
ပန္းေလးတစ္ပြင့္လို
စိတ္တုိ႕ အလႊာလိုက္လႈပ္ခတ္ျပီး
ေပ်ာ္ရႊင္ ျပီး ငိုေၾကြးမိ
အိပ္မက္ထဲက အိပ္မက္ေလးတဲ့ကြယ္
ေန႕ရက္တို႕ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေနလည္း
လြမ္းတယ္ အိပ္မက္ေလးရယ္
စိတ္က ေက်ာပိုးအိတ္တစ္လံုး၀ယ္ဖုိ႕
အေၾကာင္းဆီကို ေရာက္သြားတယ္။ အခုသံုးေနတဲ့ ေက်ာပိုးအိတ္က ေတာ္ေတာ္ စုတ္ေနျပီ။ အသစ္တစ္လံုး၀ယ္ဖုိ႕
ၾကံရြယ္ထားေပမယ့္လည္း ေမ့ေမ့သြားတယ္။ အဆိုေတာ္ေလး တံခါးကို ခပ္ျပင္းျပင္း ပိတ္သြားမွ
စိတ္က သီခ်င္းေရးဆရာဆီကို ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာက လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ လိုက္လုပ္ေနတာ။
လုပ္အားနဲ႕ေရာ။ ေငြအားနဲ႕ေရာ။ အဆင္ေျပသလို စိတ္ႏွစ္ျပီး လုပ္ေနတယ္ဆိုပဲ။ ေထြရာေလးပါးေတြ
ေျပာဆိုျပီး ေတာ့ အိမ္ကို ျပန္ခဲ့တယ္။ ညေနေတာင္ေစာင္းသြားျပီ။ ဘာဆက္ေရးရင္ ေကာင္းမလဲ
စဥ္းစားလို႕ မရဘူး။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ အဆင္ေျပသလို ေရးျပီးသြားေပမယ့္ ဘာအေၾကာင္းေရးရမလဲ
ဆိုတာ စိတ္ထဲမွာ မယ္မယ္ရရ မရွိေသးဘူး။ ဇာတ္လမ္းေတြ ဆင္ရတာ ပ်င္းလာျပီ။ ေပးေနက်။ ေျပာေနက်။
ၾကားေနက်။ မက္ေဆ့ခ်္။ အေၾကာင္းအရာ။ အေတြးစ။ အဲဒါေတြ ေပးေန ေျပာေနရတာ ပ်င္းလာျပီ။ ရသခံစားမႈ
အျပည့္အ၀ေပးခ်င္ေပမယ့္လည္း။ အျခားတစ္ဖက္မွာ မေပးခ်င္ျပန္ဘူး။ အိပ္မက္ထဲကေန ကြယ္၀ွက္ထားတဲ့
စိတ္ေတြ ထြက္က်လာတယ္။ စကားလံုးေတြ ထြက္က်လာတယ္။ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံေနရသမွ် သက္ရွိသက္မဲ့။ သတၱ၀ါ။ အရာ၀တၳဳ ။ အရာအားလံုးကို ပ်င္းရိတဲ့ စိတ္ဟာ
စိတ္ကုန္ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့ အထိျဖစ္လာတယ္။ သီခ်င္းသံ သဲ့သဲ့ ၾကားရတယ္။ သီခ်င္းသံ ေအးေအးေလး
ၾကားရတယ္။ ၀ါးရံုပင္စု ေလးေတြ ၀န္းရံထားတဲ့ ၀ါးအိမ္ပုေလး။ အိမ္ေလးရဲ႕ ေရွ႕တလင္းျပင္ဟာ
အမႈိက္သရိုက္ကင္းစင္ျပီး ။ ၀ါးခံုတန္းေလးႏွစ္ခု ရွိတယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာရဲ႕ သားငယ္ေလးက
သံုးႏွစ္သားအရြယ္။ ငွက္ေသးေသးေလးေတြနဲ႕ ကစားတယ္။ မပီကလာ ပီကလာနဲ႕ စကားေတြ တတြတ္တြတ္
ေျပာတယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာရဲ႕ အိမ္ေလးဆီကို တစ္ပတ္တစ္ခါ လာလည္တဲ့သူက ကဗ်ာဆရာ။ ကဗ်ာဆရာရဲ႕
၀ါးအိမ္ေလးက သီခ်င္းေရးဆရာရဲ႕ အိမ္နဲ႕ တစ္ဖာလံုေလာက္ပဲ ေ၀းတာ။ ေတာလမ္းကေလး ကလည္းသာသာယာယာ။
သီခ်င္းေရးဆရာနဲ႕ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးထက္ပိုတဲ့ ျငိမ္းေအးမႈကို ရွာေဖြထုဆစ္ေန
ၾကတာတဲ့။ ပ်င္းရိစရာပါ။ မီးမရွိ ။ ေရမရွိနဲ႕။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးပစၥည္း တစ္ခုမွ မရွိဘူး။ ေရဒီယိုေတာင္
အနည္းဆံုးအေနနဲ႕ မရွိ ဘူး။ သူတို႕ကေတာ့ ေပ်ာ္ေနတာပဲ။ သူတို႕ရဲ႕ ကဗ်ာေတြ သီခ်င္းေတြဟာ
ေအးခ်မ္းေနတယ္။ ေလာဘမရွိ။ ေဒါသမရွိ။ လူ႕ရဲ႕စိတ္ကို အမွန္အတိုင္း ကုန္စင္ေအာင္ ထုတ္ေဖာ္ရမယ္။
ေကာင္းတာကို ခ်န္ျပီး မေကာင္းတာကို မေကာင္းမွန္း စိတ္ ထဲက လက္ခံျပီး ႏႈတ္ပယ္ရမယ္။ စိတ္ကို
ဖိႏွိပ္ထားရင္ အံုၾကြလာမွာပဲ။ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္လို႕ လက္ခံျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ။
ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္လို႕ ဖိအားေပးျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ရင္ ပြင့္ထြက္ကုန္မယ္။ အကုန္လံုး ဖရိုဖရဲျဖစ္ကုန္မယ္။
စိတ္ကို သာ အမွန္အတုိင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္နုိင္ရင္ ။ အမွန္အတုိင္း ထားနိုင္ရင္။ အျမင့္ဆံုး
ယဥ္ေက်းမႈကို ပိုင္ဆုိင္နုိင္ျပီပဲ။ တရားေဟာ ဆရာေလးက ေျပာသြားတာ။ သီခ်င္းေရးဆရာနဲ႕
ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ခပ္ျပံဳးျပံဳးေလးပဲ။ လူရဲ႕ အသိဥာဏ္ကို ျမွင့္တင္ျခင္း ဟာ အေကာင္းဆံုး
ယဥ္ေက်းမႈကို ရဖို႕ရာ လမ္းပဲ။ ပန္းခ်ီဆရာက ေျပာတယ္။ ဟိုးေကာင္ကင္းမွာ လမင္းၾကီးသာေနတာ
ျမင္ရင္ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနရတာလဲ။ ပန္းကေလးေတြ ႏြမ္းတာျမင္ရင္ ဘာေၾကာင့္ ၀မ္းနည္းေနရတာလဲ။
သဘာ၀ တရားၾကီးနဲ႕ ထပ္တူထပ္မွ် ခံစားတတ္ျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ရြတ္ေနသလိုပဲ။
တို႕တေတြ ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာေနၾကတာဟာ စစ္မွန္တဲ့ အမွန္တရားလား။ အတၱနဲ႕ ပရ။ ရွင္းေနတဲ့
အရာဟာ ရႈပ္ေထြးသြားတယ္။ ရႈပ္ေထြးေနတဲ့ အရာဟာ ရွင္းလင္းေနတယ္။ ပကတိျဖစ္တည္မႈကို မျမင္ရေတာ့ဘူး။
အားလံုးဟာ သုညပဲ။ ဒါေပမယ့္ သုည ထက္ပိုတဲ့ တန္ဖိုးေတြ ရွိေနတယ္လို႕ ျမင္တဲ့ စိတ္နဲ႕။
အားလံုးဟာ သုညထက္ ပိုျပီး တန္ဖိုးနည္းေနၾကတယ္။ ၀ါးရြက္မ်ား ျဖင့္ ေျမျပင္ဟာ ရႈပ္ပြသြားတယ္။
လမင္းကို တိမ္မည္း ဖံုးသြားတယ္။ ျပတင္းတံခါးေဘာင္ေပၚကို ငွက္၀ါတစ္ေကာင္ လာ နားေနေလရဲ႕။
သီခ်င္းေရးဆရာ။ ကဗ်ာဆရာ။ တရားေဟာဆရာ။ ပန္းခ်ီဆရာ။ ေတာလမ္းကေလးအတုိင္း တေရြ႕ေရြ႕နဲ႕
ေတာအုပ္ေလးထဲကို တိုး၀င္ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာေတာ့ စကားလံုးေတြ အျဖစ္။ ကဗ်ာေရးရင္ေကာင္းမ
လား။ စကားလံုးေတြ တလႈပ္လႈပ္။ မေန႕က ေရးခဲ့တဲ့စကားလံုးေတြ ဒီေန႕ ျပန္သံုးမိျပန္တယ္။
ဒီေန႕ ။ မနက္ျဖန္။ တနဂၤေႏြ။ တနလာၤ။ ေန႕ရက္ေတြ ။ ကုန္ဆံုးျပီး ဆက္လက္ ကုန္ဆံုး။ ဘာေတြ
က်န္ခဲ့သလဲ။ ဘာေတြ က်န္သင့္သလဲ။ ဘာေတြ ျဖစ္သင့္သလဲ။ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့သလဲ။ ဘာေတြ ျဖစ္သင့္သလဲ။
ရွိေနဆဲ အသက္ဓာတ္ဟာ အစစ္အမွန္တရား။ အမွန္တရားကေကာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါလို႕လဲ။ အတၱထဲက
ရုန္းမထြက္နုိင္တဲ့ အတၱ။ ျဖစ္ရပ္။ အျဖစ္အပ်က္။ ခံစားမႈ။ ရသ။ အေတြး။ အေရးၾကီးတာ ဘာရွိသလဲ။
အျမင္မွားေတြ အထပ္ထပ္နဲ႕ အယူေတြမွားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ အထိ။ ေႏြညခင္းၾကီးထဲ ေလေျပေတြ ခရီးႏွင္လာတယ္။
အႏုပညာေတာအုပ္ေလးမွာ မီးအိမ္ေတြ မမွိတ္ေသးဘူး။ ၾကယ္ အေၾကြေစာင့္တဲ့ အိပ္မက္ေတြလည္း
ေခါင္မိုးေပၚမွာ ကပိုကရို။ သီခ်င္းေရးဆရာက တူရိယာတစ္ခုနဲ႕ သီခ်င္းေရးေနတယ္။ ကဗ်ာဆရာက
ကဗ်ာေရးေနတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာက ပန္းခ်ီေရးေနတယ္။ အထပ္ျမင့္တိုက္ခန္းထဲမွာ။ ၀ါးအိမ္ပုေလးထဲမွာ။
အရာအားလံုး ျပိဳက်ျပီး။ စိတ္တစ္ခုထဲနဲ႕ လင္းလက္ေနဆဲ။ ကိုယ္ပိုင္ အမွန္တရားနဲ႕ ။ ကိုယ္ပုိင္အလင္းနဲ႕။
အေမွာင္ဟာ ေရြ႕ေနဆဲ။ အိပ္မက္ေတြ ျပယ္လြင့္ဆဲ။ ေရွ႕က အေၾကာင္းတရားေတြ အကုန္လံုး အတိတ္ထဲ
ထားခဲ့ျပီး။ ပစၥဳပၸဳန္စိတ္ ေမ်ာလြင့္မႈနဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စာေတြ ေရးေနဆဲ။ ၀တၳဳမဟုတ္တဲ့
၀တၳဳေတြ။ ကဗ်ာမဟုတ္တဲ့ ကဗ်ာေတြ။ ေရးသားျခင္း မွာပဲ စိတ္ကို ႏွစ္ထားျပီး။ စကားလံုးေတြ
တန္းစီ ကပိုကရို ခ်ထားျပီးေတာ့။
*
မိုးအိမ္လူ
No comments:
Post a Comment